Practica zilelor noastre în organizații de orice dimensiune ne spune că a le asigura angajaților tăi un plan bun de servicii de sănătate reprezintă un element de mare importanță în decizia lor de a-și păstra locul de muncă. Corolar la această certitudine este faptul că abonamentul vostru de sănătate privată cere o anumită flexibilitate pentru a inova și pentru a răspunde în mod real nevoii de îngrijire a sănătății lucrătorului.

Sănătate, căci e mai bună decât toate: după această vorbă din bătrâni ar trebui să ne ghidăm, pentru că un angajat bolnav se traduce într-un impas pentru organizație, fie că acel angajat este specialist sau nespecialist. Suprapunem peste această imagine spitale și cabinete medicale de stat mereu aglomerate și devine clar de ce alternativa oferită de abonamentul la servicii medicale private este atât de importantă pentru angajați. Dovadă stă faptul că afacerile companiilor care vin cu variante de asigurare medicală privată au crescut din 2007 și până în 2018 cu aproape 500%, și asta tocmai pe fondul cererii sporite de asigurări medicale private din partea persoanelor fizice, dar mai ales a companiilor, inclusiv IMM-uri – potrivit unei analize KeysFin.  

Asigurarea de sănătate privată a ajuns în acești ani să acopere de la analize la operații complicate, devenind tot mai accesibilă tocmai prin creșterea cererii de abonamente medicale a firmelor pentru angajați. Companiile care au ținut să își fidelizeze lucrătorii s-au organizat din timp și au contractat abonamente medicale private încă de la finalul anilor 2000, accentuând această tendință începând cu 2010, odată cu creșterea numărului de clinici și spitale private noi sau dezvoltarea rețelei celor existente. Este foarte important de reținut că, de la bun început, în numeroase firme s-a ținut cont de întreaga familie a angajatului, oferta de abonament medical privat incluzând soțul/soția și copiii angajatului.

În 2019, concurența acerbă a companiilor pentru resursele umane cere o varietate și flexibilitate și mai intensă. Din punct de vedere cantitativ, situația este echilibrată – Rețeaua privată de sănătate Regina Maria, de exemplu, deservește la această oră peste 2 milioane de pacienți în 64 de spitale și clinici proprii, plus 290 de clinici partenere. Este și primul motiv pentru care, la Up Achiziții, am ales să oferim companiilor mici și mijlocii abonamente pentru servicii medicale în rețeaua Regina Maria.

Al doilea argument pentru care am ales rețeaua Regina Maria este cel calitativ, cel mai important de altfel când vine vorba despre retenția angajaților. Accesul la o asigurare privată de sănătate, la un abonament de servicii medicale, devine cu adevărat eficient atunci când se mulează pe nevoile angajatului, fizice, dar și emoționale. Vorbim despre disponibilitatea personalului – medici, asistenți –, despre calitatea actului medical, gama variată de analize, intervenții, operații oferite. Iar odată ce gama de pachete și prevenție pentru o persoană juridică este gândită corect și eficient, se poate ajunge la situația în care angajatul va refuza un nou loc de muncă puțin mai bine plătit în absența unei asigurări medicale private care să răspundă la același nivel nevoilor sale și ale familiei.

Potrivit datelor Institutului pentru Măsurarea și Evaluarea Sănătății (Institute of Health Metrics and Evaluation, IHME), de la Centrul European de Prevenire și Control al Bolilor (ECDC), dacă în 2015 media cheltuielilor statelor europene pentru sănătate era de 1128 de dolari/persoană, până în 2040 aceasta ar urma să urce la peste 3085 de dolari în absența prevenției. Gama de pachete de prevenție și tratament pe care o oferim la Up Achiziții către persoane juridice, companii mici și mijlocii, este în acest moment unică pe piață și are costuri gândite pentru a veni în sprijinul antreprenorilor, corelate cu siguranța și calitatea ridicată a actului medical. Rețeta este simplă: echipamente ultraperformante și o echipă medicală de peste 1700 de medici cu experiență în rețeaua Regina Maria, laolaltă cu arhitectura de lucru digitală pentru acces rapid la informații și programări. Ce înseamnă asta? Angajatul tău își poate programa consultațiile online, inclusiv în timpul programului de lucru, dacă îi permiți asta 🙂 sau sunând la call center (021 9268), inclusiv in weekend. Up Achiziții îți pune la dispozitie Portalul HR, instrument inovator dedicat companiilor pentru a gestiona cu ușurință pachetele de abonamente, situația facturilor emise și situatia angajaților din punct de vedere al controlului anual obligatoriu de medicina muncii.